tisdag 27 september 2016

Planer är till för att ändras!

I min värld är det så. Agda hade lite funderingar kring min planering häromdagen.

- Men Titti är det 1.20 du ska rida i Flyinge??
- Mmm det stämmer!?
- Men har du inte precis sagt och skrivit att du bara ska hoppa Pinglan 1.10 och 1.15 tills det verkligen sitter?
- Jo, det är min plan, absolut så är det!!
- Men hur kan det då komma sig att du plötsligt ska hoppa 1.20 bara så där.
- Jo men dom hade ingen 1.10 eller 1.15 i Flyinge, så då anmälde jag till 1.20 för jag vill gärna tävla i Flyinge, det verkar roligt! Jag missade dom tävlingarna förra året och förra året igen då jag inte hade någon häst att rida. Nu har jag ju en häst som kan gå 1.20, skapligt i alla fall!! Så då ändrade jag planen bara lite grann, vi hoppar 1.10/1.15 sen i stället!
- Varpå Agda suckar, skakar på huvudet och säger som hon brukar "Jag orkar inte"!!
Hon säger så när jag kommer med mina infall, men hon skrattar oftast samtidigt så jag tar det inte på så blodigt allvar.

Min huvudplanering har jag kvar, jag bara ändrar på den ett litet tag!! Det är sådant man kan tillåta sig när man inte är proffs utan bara en glad amatörryttare;)!! Jag har ju impulskontroll som en amöba så därför blir det lite hipp som haver med mina planer ibland. Näste vecka ska jag bli seriös igen, fast jag lovar inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar