tisdag 6 december 2016

Varma ben?

Jag har nu funderat på att köpa ett par långa chaps ett tag. Ett tag är ungefär dom fem senaste vintrarna då! Snål som jag är så tycker jag att dom snygga är så sjukt dyra så då har jag struntat i det och i stället lidit av förfrusna ben. Om jag inte minns fel så har jag nog tidigare skrivit om min aversion mot långkalsonger eller strumpbyxor under ridbyxorna. Det går bara inte jag får fullkomligt panik av den obehagliga känsla det ger mig!! Att rida i någon form av termobyxor går bort!! Lite värdighet har jag ju ändå och skönhet framför komfort är något jag håller på i vissa sammanhang!!

Så nu när jag för en gångs skull inte behövde laga Volvon en månad (jag har sålt den) så tänkte jag att nu slår jag till och köper ett par chaps. Sagt och gjort så åkte jag  till Flädie och hittade några som var prisvärda enligt mina mått mätt! Inte ett öre över tusenlappen! Bra ska dom helst sitta också!! Dom jag kollat på som ser fina ut har legat mellan 2000-4000 si så där. Alldeles för dyrt! Så jag har ju insett att en tusen spänn fick jag ändå budgetera för.

Snyggast är det ju med skinn tycker jag men då riskerar jag att få nervspel i knäna om dom ligger mot det minsta och ger tryck. (För tusen år sedan var det väldigt modernt med mockachaps så sådana hade jag och dom fick jag ont i knäna av.) Valet föll därför på ett par i ett elastiskt material med andas funktion! Det fanns endast två par kvar och det ena paret var för små men det andra kändes som att dom skulle kunna funka när jag såg prislappen slog jag till, 995 riksdaler. Jo ungdomar det är mycket pengar, även om ni kanske inte tycker det!!

När jag kom hem och kollade upp märket blev jag faktiskt riktigt nöjd trots den oerhörda summan jag ansåg att jag fått betala! Normalpriset i andra butiker låg på mer än det dubbla! Tyvärr var jag lite väl snabb i butiken för när jag kom hem och provade dom igen så insåg jag att dom var för stora:( Det blev att åka tillbaka och byta. I stället blev det ett par i brunt skinn till ungefär samma pris. Jag provade att rida i dom och mina knän verkade att klara det! Väl rustad inför minusgrader så blir det det naturligtvis 10 grader varmt!!

Det bidde ett par i skinn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar