torsdag 27 april 2017

Tillfälligt avbrott

Bloggen har tagit en liten paus, IGEN, då jag har haft annat att göra och tänka på. Under tiden har jag tävlat med Piraten och därmed startat utesäsongen. Det gick hyfsat men hade kunnat gå bättre. Piraten lullar annars på här hemma och det finns planer för honom också om än lite otydliga i dagsläget.

I går hoppade jag en häst som vi här kan kalla för Korven. Korven har lite delade meningar med oss människor om huruvida hinder bör hoppas över eller om man ska stanna och titta på dom från behörigt avstånd. Därav namnet Korven, som en liten påminnelse vad man också kan använda hästar till, bara som en liten motivationshöjare! Nej hota skulle jag aldrig göra, det är skillnad på motivation och hot? Eller?

Hur som helst så tyckte jag Korven skötte sig mycket fint på hemmaplan nu ska vi se hur det går med mig på ryggen när det även är tävling. Korvens matte vill se om min motivationsstrategi fungerar och kan få Korven att tänka i andra banor gällande att hoppa eller inte hoppa över hinder även i skarpt läge. Det återstå att se, rapport härom kommer förhoppningsvis framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar