måndag 19 juni 2017

Ny vecka och en klassiker!

Jag ska verkligen försöka bättra mig med bloggandet nu och komma med lite fler inlägg mer regelbundet. Helgen gick förbi i en flygande fläng! I lördags tävlade jag med Korven, gick inte så bra.

Korven trillade tillbaka i gamla hjulspår och var inte alls med på noterna. Jag som trodde att hon efter tävlingarna sist hade kommit ifrån sin tveksamhet till hinder, men icke!! Det första hon gör när hon ska börja hoppa fram är att tvärnita på första språnget på det pyttelilla räcket. Där satte hon ribban för min ridning, alltså här gällde det att rida för att komma över inne på banan. Hur man sen tog sig över var av mindre intresse. Hon kändes helt jädra opålitlig inne på banan så jag tänkte att här får alla medel tas till. Fulridning helt enkelt. Inget lätta i handen här inte, utan mellan hand och skänkel de lux och så lite fågeldans på det.

Hinder ett stoed hon emot på men två gick ok. På trean en, oxer tänkte hon stanna men jag han smacka på så hon ändrade sig. Sedan var det en linje på sex galoppsprång fram till en grind med färgglada pinnar, vilken jag misstänkte att Korven inte skulle gilla. Så jag galopperar på för kung och fosterland, entusiastiskt flaxande med armarna och fläskar av henne lite långt ut för säkerhets skull. Korven hade inte chans att stanna men hon hann och andra sidan inte att hoppa heller;)! Hon galopperar liksom bara rakt igenom hindret och håller på att stupa på kuppen.

Min enda tanke är att jag vill banne mig inte gå omkull här för då blir jag ju jättesmutsig. Banan var lervälling. Men Korven hade antagligen så pass bra fart att hon hann springa ifatt sina ben utan att tappa mig så vi fortsätter lite skärrade till hinder nr fem. Hon hoppade jättefint på femman!! Sedan var det linje fram till sexan som vi tar oss över relativt flott, efter sexan står det målskärmar så där tyckte jag att det räckte och red ut! Tyvärr var det inte målskärmarna i fas ett utan två, så jag glömde liksom sista hindret och gjorde en klassisk Titti, blev utesluten för att jag glömde banan. Men i det stora hela så spelade det den här gången inte så stor roll, för vi kom över/genom alla hinder vi styrde mot i alla fall, vilket inte kändes helt självklart från början.




1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera