torsdag 3 maj 2018

Tävlat en del!

Jag har hunnit med några starter på Myran nu så snart är det dags för debut i 1.00! Förhoppningsvis i helgen men det hänger på om släp h.......tet kommer eller inte😠! Är det inte det ena så är de det andra!! Just nu är det transportstyrelsen som k..kar till det. Ursäkta mitt fula punktspråk men jag är rätt så less på alltihopa för tillfället!!

Men åter till tävlandet Myran har varit så duktig på de tävlingar han varit på. I helgen var vi i Henriksdal. Där har vi ju faktiskt varit en gång förut och då hoppade Myran både hinder och ut ur lastbil. Den här gången hoppade vi bara hinder och Myran gjorde det som om han aldrig gjort annat i hela sitt liv! Han var dessutom en mönsterhäst från början till slut! Inget kast med liten Titti på framhoppningen, gick på lastbilen som en gammal avdankad travare och var helt enkelt allmänt behaglig att ha och göra med!! Så guldstjärna för Myran!!

Jag hoppade även Lady som även hon var som ett litet urverk. Tvår rosetter på två rundor! Fina, fina hästar!! Det var två rundor där jag även är nöjd med min egen ridning! Jämnt, fint och inga konstigheter från min sida på någon av hästarna. Då är det roligt att rida!

I går hopptränade vi och Myran var toppenfin då med! Vi hoppade dubbla vattenmattor med lite vatten i och det gjorde han utan att tveka. Just nu älskar jag verkligen Myran? Kärleken till mina hästar brukar stå i proportion till hur bra dom sköter sig;)! Får se hur älskad han är efter en uteritt i snålblåst??










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar