tisdag 23 maj 2017

Världens sämsta bloggare!

Jag utser mig själv till förmodligen en av världens sämsta bloggare. Jag uppdaterar långt bortom uselt och jag har inga fancy bilder eller filmer när jag väl skriver. Men jag vill ändå be er om att inte glömma bort mig helt och hållet! Jag ska komma tillbaka igen med nya krafttag, det är tanken i alla fall. Men som det ser ut nu så har jag svårt för att skriva av olika anledningar, dels har min frustration varit på topp på grund av både det ena och det andra. Sedan har jag inte haft lust att skriva om sådant som vardagsridning, planer, tankar och annat som man annars brukar blogga om.

Men i dag så har jag varit inne på hästforum igen vilket ju ofta kan få igång en. Nu har jag valt att nästan aldrig svara varken bu eller bä i forum av detta slag för det känns helt meningslöst. Ingen bryr sig ju ändå om vad jag tycker utan alla vill bara uttrycka sin åsikt. Men i min blogg kan jag ju tycka vad jag vill för den är min och jag bestämmer.

Hur som, jag läste en tråd om medryttare där frågan gällde vem som ska betala om hästen skadar sig, ägaren eller medryttaren. För mig är det självklart, ägaren betalar så klart! Nu pratar jag medryttare inte fodervärd för där tänker jag lite annorlunda. Så här resonerade jag i alla fall när jag ägde häst. 

Äger jag en häst så har jag ansvar för den ekonomiskt och moraliskt och då är det jag som ska stå för hästen kostnader och se till dess välbefinnande, inte medryttaren. En medryttare har jag antagligen för att jag inte hinner, är för lat eller av någon annan anledning inte kan rida min häst själv alla dagar i veckan. 

Det är ju mitt val att ta hjälp och då kan jag ju inte lägga över ansvaret för skit som händer hästen på den personen som hjälper mig?? Såvida jag inte skaffat ett totalt stolpskott till medryttare som med berått mod skadar hästen, så tycker jag att det är rätt orimligt att den personen skulle betala för min hästs skador! Lite omdöme får man väl ändå ha som hästägare när man väljer medryttare och hitta en pålitlig och vettig person. Har jag skaffat en häst så får jag också räkna med att hästen kanske blir halt, sjuk eller skadad oavsett om det är jag själv som rider den eller någon annan. Så tänker jag någon annan tänker kanske annorlunda?

/Ps. 
Lätt för mig att säga jag som inte ens äger en liten hov på en häst;)!!
/Ds

Foto: Ewa Levau
Min Knatt! Om jag inte kan äga dig då vill jag inte äga någon annan! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar