onsdag 30 augusti 2017

Bloggar nog igen!

Två grå blev det att rida i går! Först min egen gråa ponnyhäst som fick gå ett pass på banan och sedan  åkte jag iväg och hoppade en annan grå ponnyhäst! Eller ponnyhästar är dom kanske inte direkt då Myran är runt 170 och den andra grå nog närmre var runt 175!

Grållan kan vi kalla henne för här är, ett femårigt sto efter Camaro M, precis som min älskade Knatt också var!! Dom är inte helt olika till kroppstypen eller känslan att sitta på. Jag ska träna hoppning på henne några gånger framöver tills hon fått lite rutin och sedan får vi se vart det landar. I helgen ska Grållan och jag även ut och galoppera stubb då det finns önskemål om det och vem är jag att säga nej till en galopp på stubben !!

Apropå olika hästar har Korven lärt sig flyga och gjorde en superfin runda med Hurtbullen för några helger sedan. Hon går numera under namnet Unikorven, för en Korv som flyger är inte helt olik en enhörning!!

Min egen grå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar