fredag 1 september 2017

Hopp!

Jag läste detta inlägg på Hippson och det gav mig hopp om framtiden! Jag hoppas att jag också kan sitta till häst och trimma när jag är 80 år! Jag tänker inte så väldigt ofta på min ålder, men ibland får jag värsta åldersnojan och känner att jag har så lite tid kvar när det gäller hästar och ridning! Jag menar hur länge till kan jag hålla på att rida unghästar och hoppa utan att bli en fara för mig själv och min omgivning. Tiden går ju så jäkla fort när man är över trettio!! Men jag har väl i alla fall några år till på mig??

Nog om denna noja i går hoppade Myran och jag och han var så duktig! Vi hoppade serie med fyra vilket vi inte gjort innan och serie/trekombination som också var nytt för oss! Litta vingligt dom första gångerna men när Myran fattade vad som skulle göras så gick det riktigt rakt och han fick till vissa riktigt fina språng. Han är kanske inte den kvickaste hopparen men det känns som att han har rätt bra tryck i sprången och han rättar sig väldigt fint dom gånger han river, vilket inte händer så ofta!!

När han blir starkare i bakkärran tror jag att han faktiskt skulle kunna bli riktigt bra. Men man vet ju aldrig men som sagt jag hyser hopp om allt möjligt just nu!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar