onsdag 29 november 2017

Det är hektiskt att leva!!

Har ni tänkt på att när man är på internätet och kommunicerar med andra så ska man alltid beskriva det hektiska liv man lever. Tänkte att det måste jag också göra, så därför ska ni få en beskrivning av  hur en dag i mitt hektiska liv kan se ut en helg.

Jag kan ägna åtskilliga timmar åt att slösurfa på datorn, ligga i soffan eller bingekolla serier på någon streamingkanal. Samtidigt brukar dammråttorna titta nyfiket på ifrån husets alla vrår. När jag ibland reser mig från soffan för att ta något gott att äta så brukar jag notera att golvet känns som en grusgång att gå på och dammet ligger i drivor på alla övriga ytor här i huset. Sen konstaterar jag att jag faktisk inte har tid att göra något åt det just nu, eftersom jag är så väldigt upptagen.

Jag torkar i alla fall av diskbänken när jag är färdig med min utflykt till köket!! När jag går tillbaka låter jag dammråttorna glatt hälsa på mig där dom svirrar runt på golvet och låter dom få veta att jag minsann inte tänker ta fram dammsugaren, i dag heller!! Dom jublar glatt och går sedan och lägger sig igen.

Ibland så måste jag djupandas lite för att få bukt med den strimma av ångest som känns i bröstet när jag konstaterar att hemmet är helt och hållet i förfall och att jag fortfarande inte har klätt på mig fast kl är tre på eftermiddagen. Det går ganska bra faktiskt, för ångesten släpper snabbt igen där i soffan framför min serie med hundarna vid mina fötter, eller är det två dammråttor??
Hund eller dammråtta? Svårt att avgöra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar