onsdag 29 november 2017

Tittar in

Hallå, det är inte lönt att säga att jag kommer att börja blogga regelbundet igen för det händer ju tydligen inte. Men en liten påminnelse om mig och hästarna kan ni ju få ibland.

Som det ser ut nu så vilar Myran i två veckor, en vila som jag planerat och inte Myran själv! Han har visserligen inte direkt tävlat något i höst men han är mycket riden och hoppad på hemmaplan. Det har hänt mycket i hans kropp på kort tid och han har känts lite tvådelad dom sista veckorna så jag tänkte att han skulle få ihop sig själv igen;)! Efter helgen är vilan slut för honom och han får börja jobba för brödfödan igen.

Själv har jag inte saknat något att rida på då Korven har tävlat och Junior hoppats in. Förra veckan åkte Junior hem för vintervila och en liten söt häst dök upp i hans ställe. En riktig liten pralin som är så söt att man inte kan slita ögonen från henne. Det är en av Ryttarprinsessans fina hästar och hon går under namnet Flinga.

Ett litet krutpaket ganska olikt de hästar som jag annars brukar sitta på. Liten, kvick och vaken till skillnad från de annars ganska stora, långsamma hästar som brukar falla mig i smaken. Jag har inget emot dessa hästar, dom är kul att sitta på, men ändå lite ovant så det ska bli spännande att se vad det gör för min ridning. Så nu "har" jag två skimlar, älskar skimlar. När jag var liten och lekte häst så var alltid mina fantasihästar heta små skimlar;))!

I helgen åker Korven och jag och hoppar i Sydslätten, vi ska försöka oss på 1 meter den här gången. När vi var iväg i lördags fick vi till en riktigt fin runda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar