söndag 8 juli 2018

Rastlös och orkeslös

Väldigt dålig kombo! Min rastlösa kropp säger gör något och min orkeslösa säger skit i det! Så jag skriver lite här i bloggen i stället. I går var jag i Falsterbo och tittade på hoppning av amatörer, sjuåringar och sjustjärnor så nu är jag så jäkla sugen att börja rida Myran igen. Frågan är om man ska hämta lite sadel och träns och ta sig en tur på honom. Jag får se hur jag gör i kväll när det är lite svalare.

Jag har i alla fall orkat klippa gräsmattan som var fläckvis beväxt med jättehöga grässtrån och något annat grönt, fräken tror jag. Jag borde även städa mitt hus som ser ut som det är belägrat av dammråttor och annat smått, men det är för varmt att dra runt en dammsugare och där är så stökigt så jag vet inte var jag ska börja. Dessutom är inte Måns hemma och kan hjälpa till och det är ju inte rättvist att inte låta honom ta del av denna  sysselsättning. Allra helst skulle jag vilja hyra in en container och bra slänga allt, flyttstäda och sedan köpa nytt och börja om från början. Men det tar vi en regnig dag, alltså någon gång till jul??

I morgon börjar min semester och det är möjligt att jag åker ner till Falsterbo då med, får se. Det finns en sak jag har hittat som jag ska köpa på mässan i år och det är en så där platta till martingalen från iconik. Annars är mässan ganska förutsägbar det finns inte mycket där som man inte redan sett eller kan få tag på på nätet. Det finns inte heller direkt något jag "behöver" som jag inte kan köpa senare på något annat ställe. Något som slog mig i år är att många av de affärer som brukar vara där nere inte är där och att det är väldigt mycket stånd som säljer vanliga kläder eller icke hästrelaterade saker i som har dykt upp där ute på mässan? Mässan är numera lite Sjöbomarknad för överklassen kan jag tycka!

En sak som dock är bra är att man kan prova ridkläder för att se vilka modeller och storlekar som passar. Sedan kan man köpa det i lugn och ro på nätet eller om det kommer något erbjudande på just det plagget man är ute efter. Exempelvis provade jag en sådan där "nätridjacka" på mässan och klickade sedan hem den från en annan butik på nätet som hade 30% rabatt! En butik som tidigare brukade vara där nere. Jag antar att det är deras sätt att konkurrera med Falsterbo;)! Bild kommer senare!!


Sommarslö showdonkey ak Myran Milow FZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar