måndag 2 februari 2015

Måndag :(

Ungefär så inspirerad är jag som rubriken ger sken av. Inte alls! I Helgen som gick har jag varit deppig, den borde varit roligare då den till stora delar tillbringades med Vilda Hilda, men inte ens hon kund få mig att känna någon sprudlande livsglädje! Mitt humör är minst sagt instabilt och det pendlar friskt mellan berg och dalar. Berg är kanske lite att ta i men mellan kullar och dalar då. Ena dagen känns livet roligt och spännande för att sedan drastiskt skifta över till att kännas direkt hopplöst tråkigt och meningslöst.

I fredags hade jag ett helt katastrofalt träningspass med Metallic hos Jacob. Jag fick bara  inte till det och jag red så dåligt så att jag bara kan skämmas över mig själv. Hur förbaskat svårt kan det vara att bara galoppera. Jag vet ju om att om jag bara håller galoppen och inte bromsar så blir det bra och ändå gör jag om samma fel om och om igen! Jacob fick allt jobba  järnet av sig och han försökte verkligen att hjälpa mig men ibland är jag som att instruera en påse nötter, helt omöjlig alltså. Det är min koncentration som bara försvinner och ju mer jag försöker ju sämre blir det. Ingen bra start på helgen alltså.

Hela lördagen satt jag sedan på tävling och kollade på hästar med Vilda Hilda som hon letar till kunder i Holland. Man skulle kunna tro att detta skulle var skojigt men det fick mig snarare att deppa ihop ännu mer. Jag blir ju bara ännu mer påmind om min egen krake som jag inte kommer att kunna hoppa på en ansenligt tid, om någonsin!

Ja Knatten ja. Han är nu färdigbehandlad och ska snart ut på landet där han ska gå i hage i två månader nu. Tack och lov så slipper jag åka till veterinären igen den tiden (förhoppningsvis). I slutet på Mars ska han kollas igen och är han ok då så får han sättas igång igen i April. Jag har då haft en häst som varit fullt ridbar i ca ett halvår sedan vintern 2013!! Jag brukar säga att det ska vara roligt med häst!! Det är det inte just nu!!

Någonstans längst ner i dalen går jag just nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar