måndag 10 april 2017

Rida lite volter eller ut?

Nu har jag ridit rakt fram så mycket att jag nästan är sugen på att rida i ridhus och rida på volter och trimma! Skämt och sido jag har verkligen inget emot att rida vanliga markarbetspass eller dressyr men jag gillar också väldigt mycket att rida ut. Jag tänker att det borde väl även hästarna göra.

Det är allra bäst att rida ut då man kommer från jobbet och man är så trött i huvudet att man knappt kan tänka. Då är det skönt att bara vara själv med hästen som enda sällskap. Jag vet att många tycker att det är roligare att rida ut i sällskap men jag är nästan tvärt emot. Jag har ofta en plan med min uteritt och det är lättare att följa den om man är själv. Vill ni ha sällskap när ni rider ut eller går det lika bra att vara själv?

Men ibland är det kul att rida tillsammans också! Vi var ett gäng som packade djur och oss själva och åkte till Lomma för att rida i havet. Äntligen kom jag iväg till stranden vilket jag funderat på två års tid typ. Nu hade jag äntligen en häst att åka iväg med så nu kan jag också ha en havshästbild som profilfoto på fejan! Man är inge hel människa om man inte har det😊!

Fem hästar och som var ungefär lika fega hela högen! Piraten var den som efter lite övertalande var först ute i vattnet. Jag har ingen aning om han varit i havet förut? I kom vi en efter en, vissa var mer tveksamma än andra men dom bogserade jag och Piraten i!! Ingen av hästarna var helt övertygade om att denna sysselsättning var en så strålande idé, men efter ett tag fick vi fram alla djur i alla gångarter.
Det var ett gäng trötta hästar som åkte hem efter allt plaskande.

I dag har jag träningsvärk i både armar och ben! I benen efter att övertyga häst om att tvärstanna i vatten är dåligt och i armarna för att jag klippt häcken och städa trädgården! Nu måste jag nog vila upp min stackars kropp på jobbet ett tag.


Badkrukor i grupp!1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar