tisdag 4 april 2017

Veckoblogg?

Det tycks som att bloggen har blivit en veckoblogg? Jag uppdaterar helt uselt men om jag inte har något att skriva om så har jag inte. I helgen tävlade vi i Lund. Om det finns det inte så mycket att orda om förutom att vissa måste ha hästen mer fram för skänkeln och rida med en lugnare hand. Det har Vilda Hilda sagt och då är det så;)!! Nej skämt och sido så kom vi fram till samma analys båda två. Rundorna är inte helt dåliga men inte heller helt bra. Jag är i huvudsak rätt nöjd med min ridning men inte med resultaten om man ska sammanfatta det kort!

Just nu befinner jag mig in någon form av limbo med Piraten. Vi är i ett sådant där mellanstadium som man kan hamna i efter etta tag som nytt ekipage. Min analys i all fall. Vi har börjat rida ihop oss och mer av min ridning påverkar honom än förra ryttarens ridning. Jag tror att det gjort honom lite förvirrad i knoppen och kroppen. Jag kommer därför nu att backa några steg för att befästa oss som ekipage. Låter sjukt högtravande och flummigt men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det annars.

Veckan inleds med skritt på tur. På tisdag ska Piraten få träffa ir- Lisa för att få ir- terapi och sedan blir planeringen därefter lite beroende på vad Lisa rekommenderar. Om ni vill veta mer så gå in på Lisas sida här och läs mer om vad det är för något. Vad man än tycker om alternativa behandlingar så tycker jag att denna fungerar. Hästarna blir väldigt mjuka, fina och rörliga efteråt. Eller så inbillar jag mig bara? Men jag har ridit ganska många hästar som regelbundet fått ir och en sak som är säker dom blir inte mer stela av det. Hur som helst så ska Piraten få prova på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar