onsdag 29 mars 2017

Lugn vecka

Vi har haft en lugn vecka här då Piraten har fått skrota lite som han vill i hagen med Sam. På ridfronten har det varit uteritter på schemat. Inte ens en liten bom har vi hoppat över under den gångna veckan. Men nu är det dags att släpa fram bommar och stöd igen för nu har vi vilat färdigt från hoppningen den här gången.När solen behagar titta fram är det väldigt skönt och i måndags red jag ute på ridbanan i bara en tunn långärmad tröja och väst utan att frysa.

Men ack den glädje som varar! Nu är det grått igen. Det här året har på sin höjd haft tre soldagar?? Något annat som är skönt är ljuset på kvällen, vilket jag verkligen uppskattar. Tyvärr uppskattar inte min kropp att den måste släpa sig upp en timme tidigare på morgonen! Jag är helt fördärvad när klockan ringer och snoozar alldeles för länge! När jag väl kommer upp så kan jag inte fort nog få i mig kaffet för att överhuvudtaget lyckas öppna ögonen mer än en millimeter. Jag har övervägt om jag kanske skulle skita i att koka det och bara helt sonika snorta det direkt från påsen?? Det kommer att ta mig ungefär tre veckor att ställa om mig till sommartiden, det brukar det göra i alla fall.

Annars ser planen för övrigt ut som så att på söndag tävlar vi två klasser i Lund! Vi struntar i Skabersjö helgen därpå, då klasserna där inte passar mitt tävlingsupplägg här framöver. Sedan blir det Stävie och Eslöv två veckor på raken. Jag har bestämt att jag framöver ska rida två klasser vid varje tävling och då köra på 1.10 och 1.20 samma tävling. Jag tror att det är bättre för mig att rida så än att hatta runt i 1.20 här och 1.20 där som jag gjort dom senaste gångerna. Något måste jag göra för att få flyt i alla fall och detta provar jag nu!

Annars känns det lite mosigt i hjärnan gällande ridning och tävlande. Jag är så fruktansvärt ojämn i min ridning! Vissa gånger sätter jag det och om jag får säga det själv rider riktigt bra, för att sedan tappa det och rida som en jävla kråka. En bra ryttare är en jämn ryttare så hur ska jag bli jämnare?? Det klurar jag på nu!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar