fredag 17 mars 2017

En lugn fredag

Har landat i soffan efter en god middag och ett glas vin! I morgon kan jag dessutom sova länge om jag nu skulle vilja det. Tjuriga Titti börjar dra sig undan och Goa Titti kan skönjas här i lugnet! Jag älskar lugna trista fredagkvällar när Mathea spelar Zelda, jag halvligger i soffan och småpratar med henne samtidigt som jag fibblar med paddan och Måns gör det han gör. Lugnt, stilla och kravlöst☺️! 

Piraten fick gå ett pass i ridhuset med mycket övergångar och galopp. Hyfsat kravlöst det med! Han kändes fin och vi red nog inte så länge, jag kollade inte klockan! I morgon åker vi till Sydslätten och hoppar en klass! En klass som T. Brown ska skola sig i! Jag tänkte lägga allt mitt fokus på att jag ska vara rak, inte titta bakåt, rida mina galopsprång och hålla in bogen! Mitt i allt detta ska jag även hålla banan i huvudet! Det blir tufft för mig det😉. Det blir lördagskvällens nöje! Jag tror att jag kommer att rida vid sjutiden eller något! 

 
Höstrået som Piraten har i munnen gick han med hela passet, hur mycket jag än försökte ta det i från honom så vägrade han släppa det! Sjukt nöjd var han sen då han åt upp det när vi ridit färdigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar