onsdag 8 mars 2017

Tankar snurrar!

Min hjärna går nog på högvarv ganska ofta?? Eller så är den bara sjukt långsam och slö, lite svårt att avgöra vilket?? Nu börjar det bli lite mer verkligt med försäljning av lille häst. Några har ringt och några vill komma och titta och det är ju en bra början. Sedan vet jag också att detta bara är ett pyttelitet steg i processen. I vissa fall kan en försäljning gå snabbt och ibland kan det ta evigheter och ibland händer det inte alls. Det är mycket som ska klaffa helt enkelt! Förväntningar på vad man som köpare vill ha och vad man kan hitta ska stämma ihop med de hästar man tittar på. Pris ska stämma med vad hästen är värd i andras ögon och inte bara i ens egna.

I helgen skulle jag försöka att få till bra filmer på Piraten men det blev så där. Hagahill var inte det bästa stället att filma på då det blev motljus lite här och var. Jag får göra ett nytt försök framöver. Provridningar av Piraten är bokade och en del har hört av sig på annonsen, nu är det bara att vänta och se hur denna process kommer att framskrida. I bloggen kommer jag inte att gå närmre in i detalj på vad som händer gällande försäljningen då jag är lite skrockfull och jag är rädd för att jinxa det hela! Fånigt kanske men så tänker jag.

Annars så går allt sin gilla gång, vi tränar på och tävlingar är inplanerade. I helgen åker vi till Lillhagen och på torsdag tränar vi eventuellt för Jacob. Det beror lite på hur mycket folk som vill prova kommer att hoppa när dom är här. Det kan ju variera väldigt hur en provridning går till. Så planeringen av min ridning framöver få ta hänsyn till det!

Annars så funderar jag på om jag ska ha ett liv utan häst och hur det skulle kunna se ut. I nästa tankebubbla kommer funderingar på om jag aktivt ska leta ny foderhäst eller om jag bara ska låta den dyka upp som dom hittills gjort. Ska jag försöka hitta något ungt billigt som jag kan köpa. eller ska jag.... Ja tankarna snurrar på, men det ger sig väl med tiden än så länge är Piraten kvar och jag tänker njuta av att rida honom så länge jag har möjlighet till det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar