torsdag 16 mars 2017

Kom ihåg

Det var något jag skulle komma ihåg att göra när jag kom hem efter hoppträningen i onsdags, vilket jag tänkte på i bilen. Väl hemma var det som bortblåst och blev därför inte gjort. Men nu så kom jag på det. Jag skulle börja skriva en komihågkista på det jag måste tänka på/öva på lite extra på och som jag får råd om vid träning.

Veckans tänka på är:

  1. Rid dina galoppsprång, jag glömmer lätt det och åker bara häst mellan hindren.
  2. Att hålla mig rak i kroppen, jag har tyvärr börjat vaja som en fura i stormen Gudrun i vissa språng.
  3. Titta inte bakåt i språnget, också en dumhet jag håller på med som hänger ihop med punkt två!
  4. Se till att få bogen med mig i svängarna. Jag har slarvat med det på Piraten vilket direkt straffar sig i ett snett språng där bommen lätt flyger. 
Det ska väl till och med jag klara av att hålla i huvudet inför helgens rundor, om jag sedan verkligen genomför det är en annan sak. Men det är väl som Jacob säger, "Det är ju bara att göra det" Ja hur svårt kan det vara!!? Förmodligen hur svårt som helst, annars hade jag ju ridit Grand Prix!!??😁




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar