onsdag 15 mars 2017

En liten strimma vår..

Som det var bestämt skrittade vi ut i går! Som tur är så börjar det verkligen märkas att ljuset är på väg tillbaka. Trots att jag inte kom till stallet så tidigt som jag planerat så hann jag ut utan att behöva sätta på reflexer!  Oftast åker jag hem om mellan jobbet och stallet för att byta om, men ibland för att spara tid så tar jag med ridkläder och byter om i stallet. Det var vad jag tänkt göra igår men när jag kom ut i bilen insåg jag att påsen med ridkläder nog var kvar hemma så därför kom jag senare till stallet än beräknat. Men i dess ljusa tider så gjorde det ju nu ingenting.

Det här med mitt minne eller brist på fokus om man nu vill se det så spelar mig lite spratt mellan varven. Som häromdagen då jag kom upp i sadeln och blev skitförbannad för att "någon fan hade lånat min sadel utan att be om lov och dessutom ändrat stiglädren!!" Mitt i en harang av svordomar kom jag på att jag visst hade haft provridning på Piraten dagen innan, därav de korta lädren! Eller så händer det sådant som att jag glömmer banan eller tror att jag tagit med mig saker fast jag inte alls har gjort det. Eller när jag glömt var jag parkerat bilen och går till fel parkering! Ett irriterande drag hos mig själv måste jag säga!

Piraten var god och glad på vår uteritt och tyckte att det hade varit roligare att springa fort än att gå i sakta mak, men är det skrittpromenad som gäller så är det!
                            

                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar