onsdag 5 april 2017

Vardag hela veckan...

Jag försöker att hitta en bra tävlingsplanering för Piraten. Det finns gott om tävlingar här nere i Skåne och jag skulle kunna tävla varje helg om jag hade velat det, men det hade ju varit lite att ta i. Jag försöker att hålla mig till tävling två ggr/månaden dels för Piratens skull men även för ekonomins. Det kostar en del att tävla och lönen ska räcka till mer än hästeriet.

Jag kommer att åka till Stävie nästa helg där kommer vi att gå ner i klasserna för att det ska kännas lätt och roligt för lille häst och mig;)! Därefter blir det Eslöv och sedan Perstorp i mitten av Maj. Sedan får vi se vad som händer Piraten är till salu så man vet ju aldrig hur länge han kommer att vara kvar? Jag får tänka långsiktigt men tänka i ett kortare perspektiv.

Lisa hittade inget oroande när hon gick igenom honom i går. Lite spänningar här och där som hon lossade men annars var han fin i kroppen vilket ju känns betryggande. Bättre att förekomma än förekommas av skador tänker jag! Nu blir det skritt i naturen några dagar och sedan ska vi vara fit for fight igen!! Det blir alltså ingen tävling denna veckan, däremot ska vi försöka att ta oss till havet i helgen och rida där. Det är ju poppis har jag sett på fb, där alla lägger upp sina vattenritter i form av filmer och bilder. Det lär ju inte jag göra eftersom jag är extremt dålig på att fota och filma. Men jag ska försöka. Vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar