måndag 24 november 2014

En ny fas i livet?

Jag vet inte om jag just nu är på väg in i en ny fas i mitt liv? En hästlös fas. Frågetecknen hoppar järka i mitt huvud och jag känner mig nedstämd, upprymd, ledsen, förhoppningsfull och utan hopp just nu. Vadan detta tillstånd? Knattens hälsa så klart! Vid det sista återbesöket reagerade han fortfarande vid böjprov! Nu har det gått så lång tid och han har blivit behandlad så många gånger så att han borde vara bra, men tyvärr. Därför beslutades det att man ska gå in och titta för att se om man kan se om det är något man kan åtgärda, eller inte!! Jag har några jobbiga dagar nu då jag kastats mellan hopp och förtvivlan!

I kväll kör jag upp mitt lilla russ till kliniken och i morgon eller på onsdag ska han opereras! Jag mår så illa bara jag tänker på det och jag får andnöd nu när jag skriver om det! Jag spontangråter mest hela tiden för givetvis befarar jag det värsta, så funkar jag, och det värsta är att jag inte längre kommer att ha kvar Knatten efter operationen beroende på vad som döljer sig i hans ben! Detta tillhör ju livet med häst men det är lika tungt och jobbigt varje gång.

I dag sade jag upp boxplatsen på LCR. Slutar det bra med operationen då vill jag ha ut Knatten på landet och låta honom gå i stora hagar där han kan skritta igång sig själv. Jag har som tur är kontakter lite här och var. En av mina bästa ungdomsvänner har ett stall med de mest fantastiska hagar och underbar terräng att rida i då det är dags för det. Men allt beror på utgången av operationen!

Be en bön för Knatten nu eller håll tummarna ni där ute!!

2 kommentarer: