torsdag 27 november 2014

Hemma igen

Jag var och hämtade hem mitt lilla Russ i går och det var med blandade känslor jag körde hem! Glad för att få hem honom, men inte odelat glad då det hade varit mycket att göra vid i benen. Nu väntar en riktigt lång konvalescent med täta återbesök och behandling med Irap. Veterinären tror att han kommer att bli helt återställd men han kunde inte säga det med 100% säkerhet så jag är inte ett dugg lugn i själen!

Nu väntar mig några ångestfyllda månader med konvalescent, rehabilitering och uppträning. Sedan får vi se hur detta går och är han bra då så får jag rida på som vanligt och hoppas på att han kommer att hålla. Om han inte är bra ja då blir det evigt gröna beten för Knatten. Precis det scenarion jag inte ville ha! Jag hade på ett sätt föredragit att skadorna varit så stora att det inte fanns något att göra, för då vet man. Det allra bästa alternativet hade varit om veterinären sagt att det såg bra ut och att Knatten kommer att bli helt bra med all säkerhet. Nu känns det bara som limbo och jag vill helst av allt bara glömma vad hästar är för något.

Man ska akta sig för vad man önskar sig!! Jag har ju pratat om att sluta rida men det var inte riktigt det här jag hade i tankarna då! Nu vet ni hur det ligger till och nu vill jag nog inte orda mer om detta tror jag. Bloggen kommer att gå på sparlåga  eller så utvecklas den till något annat än hästblogg, vi får se. Over and out/ T. Brown

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar