lördag 16 maj 2015

Lång tid mellan inläggen!!

Jag är ganska usel på att blogga nuförtiden! Men jag har inte varit superinspirerad då min ridning inte är så koncentrerad för tillfället. Tävlandet går på halvfart och jag tycker att jag stagnerat rätt så mycket. Visserligen har Metallic gjort framsteg i hoppningen och har utveckalts väldigt positivt men tyvärr känner jag inte detsamma med min egen ridning. Jag rider helt enkelt för lite för att utveckals så mycket som jag skulle önska. Vissa saker behöver man ju bara sitta och nöta på för att få in känslan och det är just detta moment som jag känner att jag fattas.

Jag rider numera ca tre- fem dagar i veckan lite beroende på "mina ägares" önskemål. Men dom veckor jag rider som minst så hoppar jag Metallic en dag och rider Gundela två dagar. Dom veckor det är tävling så rider jag Metallic dagen då vi hopptränar och så dagen jag tävlar. Sedan blir det lite extra tider här och var då jag rider extra på någon av hästarna. men det är ändå inte samma sak som att ha en egen häst då man lägger upp hela veckans arbete själv och kan punktträna på just det man behöver lägga fokus på för tillfället. Jaja det är som det är.

I går var jag och tittade på en treåring som var rätt så fin och som jag gillade. Tyvärr gillade jag inte priset och säljaren gillade inte det pris jag gillade så det bidde ingen häst. Så kan det vara. Säljaren tyckte nog jag var rätt så skamlös i mitt prisförslag men jag tyckte faktiskt inte att den var så fin att jag ens  ville gå i närheten av utgångspriset. För någon annan är den kanske det men inte för mig. Så jag letar vidare för att se om jag kan hitta min nya kärlek där ute. Knattens skugga vilar tung kan jag säga för han var så speciell för mig.

Liten vårig bild på mig och Metallic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar