fredag 22 maj 2015

Slutat blogga? Nej!

Nej jag har inte slutat blogga jag har bara inte haft något att skriva om. Fram till i går har det varit en rad med hästlösa dagar. I gengäld så har jag nu två hästar i resten av veckan! Liten ska trimmas och stor ska tävlas. I går hoppade jag Stor för hela tre tränare på en gång, varför göra något lagom!! Träningen för Jacob hade ett litet uppehåll denna veckan då han är i väg eller något? Jag bestämde därför med A att han skulle hjälpa mig att hoppa Metallic innan lördag då vi ska tävla. När jag gjorde i ordning Metallic dök Vilda Hilda och Hästhandlaren från Holland upp på besök i stallet och dom stannade kvar när jag skulle hoppa. Sedan hakade även Matte Metallic på gruppen ute på hoppbanan. Fullt fokus på Titti och Metallic alltså! Om jag kände mig stressad inte då!!

Råden haglade och jag försökte att rida så snyggt och tjusigt jag bara kunde;)! Jag klarade av att hålla focus i hela tjugo minuter och passet avslutades med en rätt go känsla inför helgens tävling! Hästhandlaren från Holland har nog en del att säga om svensk ridning efter detta besök och jag ber därför å alla svenskars vägnar om ursäkt för min representation. Men jag gjorde så gott jag kunde. Jag måste verkligen ta tag i min mentala träning igen för min koncentrationsförmåga är sämre än någonsin! Jag har laddat ner ett träningsspel för hjärnan till paddan som ska förbättra koncentrationen och den mentala förmågan! Det får jag nog se till att börja spela! Jag ska även plocka fram mina häften jag fick av Andy och verkligen bli seriös med den mentala biten igen för så här kan det inte fortsätta. GRÅ, GRÅ, GRÅ!!

Nu tänker jag ändå urskulda mig när det gäller det här med att jag inte använt min gråa sida på ett tag! Livet i sig har varit alltför grått och då har jag behövt vara lite mer röd och blå för att lätta på trycket. Om ni inte förstår vad jag menar kan ni läsa här och här. Nu får det vara nog flamsat!!

Lite mindre så här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar