måndag 4 maj 2015

Det går bättre och bättre

I går var Metallic och jag iväg på vår andra tävling tillsammans och vår andra 1.10. Vi var nolla i bägge faserna och hamnade två utanför placering. Det där med att svänga snabbt är inte riktigt vår grej men jag var väldigt nöjd ändå! Nöjdast av alla var nog Metallic själv som gick och såg mallig ut när hans skrittades av sin ägare efteråt. Vi startade bara en klass eftersom 1.10 var det lägsta för dagen. Det var nog bra det för framhoppningen var tung och banan lång så det räckte nog för honom för dagen. Tyvärr blev det ingen film på gårdagens tävling.

Det händer nog rätt mycket i både Metallics kropp och knopp för tillfället. En polett har nog trillat ner när det gäller hoppningen för han är inte alls lika benägen att riva längre och han har faktiskt blivit väldigt rädd om sig. Nu har han kommit på att om någon ska rädda situationen när piloten klantar till det så är det han själv. De flesta sprången på banan var jag nog till hjälp men där var ett och annat hinder där Metallics akrobatiska förmåga räddade oss från att fullständig demolering. Han har även börjat använda sin kropp när han hoppar och använder nu mer teknik än att bara hoppa på fart genom hindren. I dressyren ser han också väldigt fin ut vilket jag såg när jag kollade på när S tränade honom i helgen. Som sagt det har hänt en del dom här månaderna. Jag tycker bara mer och mer om honom och jag är så glad att jag får chansen att vara med på resan. Nu tävlar Metallic och jag inte förrän om tre veckor i Trolleholm.

Nästa helg ska Metallic sprattla dressyr på Student-SM, så nu går han SM också;)! Själv åker jag med Pyret och Lilla My på någon Pay & Jump i skobygden. Får se hur det går, Gundela har ju ett humör för sig själv och gör lite som hon själv bestämmer mellan varven. Den hästen kan verkligen plantera hovarna i jorden när hon sätter den sidan till och då är hon svår att rubba på. Men Lilla My och jag jobbar på det och My har blivit ganska duktig på att parera det lilla odjuret, så än är inte sista ordet sagt.

Titti Brown's photo.
Gundela, märren med humör!

2 kommentarer: