torsdag 16 juli 2015

Harry vilar och funderar

Harry ska få vila och fundera i några dagar nu och bara gå i hagen. Nu har jag suttit på Harry tregånger och han är inte speciellt bekymrad över att ha mig på ryggen. Han förstår redan skänkeln och han är väldigt känslig för den vilket är bra. Nu verkar han även tycka att det är roligt att jobba och han ser ganska belåten ut då man kommer och hämtar honom i hagen. Han har även börjat att visa tillgivenhet och nu står han gärna med huvudet i mitt bröst och låter sig klappas i huvudet. Jag har börjat ta honom till mitt hjärta tror jag:)!

Han har inga problem att stå själv i stallet varken i boxen eller när han är uppbunden och nu har han även träffat hovslagaren och fått skor på sig fram. Harry börjar bli en ridhäst. Om två veckor flyttar vi ifrån Vilda Västern till ett nytt stall. Harry ska inte stå på LCR är utan i ett stall utanför Staffanstorp som heter Grevie Hästcenter och som sköts och drivs av K och hennes familj. Jag har tidigare tränat för K med Knatten och nu kommer jag till att börja med träna Harry för henne innan han får följa med till Jacob.

Jag kommer att ha honom helinackorderad där fodringar, in/utsläpp och mockning ingår fem dagar i veckan! Rena lyxen men det tänker jag faktiskt unna mig. Jag gillar visserligen att mocka och fixa maten själv men det här kommer att spara mig en hel del tid hoppas jag. Jag kommer ju även att fortsätta att träna och tävla Metallic och att hoppa Dante en dag i veckan så kan jag spara i lite här och var så gör jag gärna det.
Knatten och jag när vi tränar på Grevie Hästcenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar