onsdag 15 juli 2015

Harrys lista


Nu har Harry varit hos mig i lite drygt två veckor och hans lista kan man nu börja att bocka av en del saker på.
 
Harrys Lista
  1. Stå uppbunden i stallgången och vara stilla,(börjar funka)
  2. Bli borstad på hela kroppen inklusive bakbenen och svansen (borstning av bakben innebär för tillfället risk för krossade knäskålar)
  3. Lyfta alla fyra benen (den får nog ta sin lilla tid)
  4. Bli badad och spolad
  5. Bli longerad i alla gångarter
  6. Bli tömkörd
  7. Sadel på ryggen
  8. Titti på ryggen
  9. Titti på ryggen i alla gångarter
  10. Bli lastad
  11. Åka transport
  12. Löshoppa
  13. Hoppa med Titti på ryggen.
  14. Förstå att det inte är enbart gräs som går att ätas 

Gällande punkt fem så går det bra i både skritt och trav nu tack vare Pajens fantastiska hjälp. Harry ville inte alls longeras i höger varv av mig men nu tror jag att jag också har lärt mig hur jag ska göra för att få det att funka. Gällande galoppen så väntar vi med den både uppsuttet och vid longering tills allt verkligen sitter i traven. Det får ta den tid det tar. Lastningen ska vi börja med nästa vecka, nu har vi haft fullt upp med att träna på olika kommandon från marken, att longera och att ha mig i sadeln.

I går fick Harry sina första Louboutins på fötterna. Skoningen gick över all förväntan och förutom att Harry inte riktigt har fattat det här med att lyfta fötterna ännu så stod han väldigt fint så gott som hela tiden. Vi satte bara på skor fram den här gången och så fick han pedikyr där bak. Att spola Harry och bada honom har inte alls varit svårt, tvärtom tror jag han tyckt att det varit rätt så skönt. Han har även blivit lätt att hämta i hagen och han har börjat förstå det här med kraftfoder och godis som fina grejer.






 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar