torsdag 16 juli 2015

Träning

I går var vi iväg hos Jacob på Borelund och tränade igen. Det gick väl sådär, jag var långsam och Metallic var långsam, lite tung och seg och distanserna lyste med sin frånvaro. Man kan väl säga att vi gjort bättre ifrån oss. Men man lär ju sig även av dessa pass så det är bara att gå vidare och göra om göra rätt. I tisdags hoppade jag Dante inne på LCR, det var inget avancerat utan vi rullade mest på över ett litet räcke för att hitta takt och tempo och Dante skötte sig bra.

I morgon och på söndag åker vi till Frosta och tävlar. Det är första gången Metallic går på gräs så det ska bli spännande och se hur han reagerar på det. Vi hoppar 1.15 på lördag och går det bra får han gå 1.20 på söndag. Nu måste jag rota runt bland allt och se var jag har gjort av mina broddar. Jag tror att dom är hos mamma men man vet aldrig. Just nu har jag mina saker utspridda i halva Skåne, det mesta hos mamma, en del i Vilda västern och resten i Lund. Ungefär som med hästarna. Till hösten ska det förhoppningsvis bli lite mer ordning och reda på allting.

I går var Fröken Dressyr och hennes kompis på besök i Vilda Västern och hälsade på Harry. Han såg så nöjd ut i sin hage och han åt glupskt upp all maten jag kom ut med. Nu kommer Harry själv fram i hagen och han är riktigt sällskaplig och nästan lite kelig. Fröken Dressyr tyckte att han hade växt till sig lite sedan vi hämtade honom. Jag kan inte se det men så ser jag ju honom varje dag och då kan det vara svårt att se mindre förändringar.

När Harry vilat färdigt efter helgen eller rättare sagt när Pajen är tillbaka från sin rockfestival ska jag köra ut släpet och börja lastträna, jag vill gärna att han ska vara lastbar när han åker ifrån Vilda Västern. Jag vill även att han ska få sina tänder kollade för det är något med bettet han inte gillar då man tar i det när man ska göra halt. Så där är en del att jobba och fixa med Harry så att han kan bli en stjärna:)!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar