onsdag 25 november 2015

Hallå någon som minns mig??

Hallå där ville bara informerar er att jag fortfarande finns! Bloggen har varit väldigt oprioriterad sista tiden då varken lust, vilja eller ork har funnits! Ibland är ens liv så tråkigt att man inte orkar skriva om det helt enkelt! Jag menar hur kul är det att skriva om att jag gick upp i morse, gick till jobbet, drack kaffe, åkte till stallet, red, tränade och sedan tävlade utan framgång! Det finns kanske någon som vill läsa sådant, men jag har inte haft lust att skriva om det!

Så i dag kände jag helt plötsligt för att i alla fall skriva några rader här. Jobbet med Harry går vidare och han rids allt mer som en "riktig" häst. jag har ridit ut ganska mycket med honom fram tills att klockan ställdes om till vintertid. Idiotiskt påfund tycker jag! Jag har hellre ljust på kvällen än på morgonen. Då har jag ju ändå knappt ögonen öppna så huruvida det ljust eller mörkt ute morgonen går mig helt förbi. Hur som helst så är vi nu mer anvisade till ridhusridning på kvällarna mitt i veckan så får vi ta uteritterna på helgerna.

Eftersom det ändå är dags för Harry att få en längre vila så tänkte jag passa på att ge honom det nu. Han ska gå denna vecka också och vi avslutar veckan med klubbmästerskap och dressyrträning i helgen. Sedan får Harry vila fram till jul och bara vara i hage och gå på promenader. Har jag tur kan han vara några veckor ute i Vilda Västern om Pajen får en box ledig.

I kväll blir det hotträning för Fröken Grevie som sista genrep inför klubbmästerskapen! Ska se om jag kanske kan be någon från stallet filma så att jag får se hur det ser ut. Harry har börjat tända till på hinder och han verkar tycka att det är skit roligt att hoppa! I lördags löshoppade vi honom och då ville han aldrig sluta utan smet förbi och tog några varv extra bara för att! Det ser ut som att han har ett rätt bra scoop, han anstränger sig inte nämnvärt då hindren kommer upp lite. Det ska nog kunna bli en fin hopphäst av honom med tiden! På lördag ska jag i alla fall be någon filma så att ni också får se Lille Harry:)!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar