fredag 6 november 2015

Harry The Star

Harry var så himla duktig på onsdagens träning. Vi gjorde övningar som var ganska svåra för honom, men han bara gör det, först lite knaggligt och vingligt men sedan när han väl fattar så tar han sig an övningarna utan att blinka eller tveka och han rättar sig jättefint! Jag är också väldigt bra på att berömma för jag blir så översvallande glad när han gör rätt eller bara han försöker och överöser honom med beröm.

Det ekar i ridhuset av mina glada tillrop som DUUUKTIG HARRY, VAD DUUUU KAAAN HARRY,  HEJA HARRY! Inte för att jag vet om det hjälper men jag inbillar mig att han sträcker på sig lite och sedan gör han det lite bättre nästa gång. Hur som helst så hoppade vi serie på fyra hinder med ett galoppsprång mellan varje. Vi hoppade även ett litet oxerkryss på kortsidan med galoppbom både framför och bakom.

Vi har hoppat lite kombinationer innan, visserligen utan att blinka eller vingla, men fyra hinder på raken var jag lite mer osäker på hur han skulle reagera på. Det hade jag inte behövt göra, Harry löste det galant och hoppade spikrakt rakt igenom serien. Det är verkligen en av hans styrkor han är väldigt rak i sig själv och hoppar även rakt och är relativt ovinglig trots att han endast blivit riden i några månader!

Vi avslutade vi träningen med en liten bana, långsida och snett igenom. Dom sista hindren låg på 90 och 95 cm. Jättehögt sa Harry "men jag gör det så håll i dig!" Å det gjorde han! Jag ska försöka få till lite filmning för det hade nog varit roligt att se det både för er och mig! Harry och jag har i alla fall ett mål och det är att starta på klubbmästerskapen i slutet av november!

I torsdags var det sedan Metallics tur att åka till Jacob. Inte någon av våra höjdpunkter kan jag tycka det finns film så ni får titta själva. Jag är inte jättenöjd med min ridning. Varför ska det vara så jävla svårt, rent ut sagt, att få till det??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar