onsdag 14 juni 2017

Men hallå!

Dom sista veckorna har susat förbi i hundranittio. När man jobbar i skolan brukar det vara som mest att göra i maj-juni, så även år 2017. Förutom jobbet så har det även på hemmaplan varit en del på gång. Rassel har fått valpar, Piraten skulle säljas med allt det innebar och en ny häst var på gång!

Nu har Myran landat och vi har kommit igång så smått. Jag har hunnit rida tre gånger därav en gång helt på egen hand. Han är så fin, visserligen helt grön och som en treåring, men vad gör det när man sitter som ett fån med ett leende upp till öronen. Vi har även hunnit löshoppa honom bara för att se vad man har att göra med. Det gjorde han hur enkelt som helst och han visste precis vad som skulle göras.

Vi har även provat att lasta för att se hur det funkar och jag tror inte det kommer att bli några problem framöver. Nu har jag STORA planer för honom ska ni veta. Men mer om det vid ett senare tillfälle.

Korven har varit ute och luftat magen och nu har polletten trillat ner. Vi hoppar 80-90 klasser och från att man har fått sitta och passa på damen så att hon inte stannar så kan man nu bara "åka" med och hon hoppar på av sig själv. När vi kom in på banan i första klassen satt jag på en Korv som hade ett gott självförtroende och som visste precis vad som förväntades av henne och dessutom verkade tycka att det var riktigt roligt. Hon sög tag i hindren och var verkligen hindersökande. Det ska bli så roligt att se när Hurtbullen tar över tävlandet igen. Nu tror jag att Korven och Hurtbullen kommer att kunna hjälpa varandra där inne.

Korven har förhoppningsvis nu verkligen insett att hinder inte är läskiga och även om man kommer lite fel så är det inte hela världen utan att man kan ta sig över ändå. Där måste jag ge mig själv en eloge. Jag tror min entusiasm över att hoppa smittar av sig på hästen och så den verkligen tror att det går även om man kommer snett och vingt och på helt fel distans! Det är liksom lite av förutsättningarna man har som häst när man hoppar med mig på ryggen, att hästen reder ut det på egen hand för av mig har man ingen hjälp när det kommer till distanser och avstånd;)! Däremot älskar jag att hoppa även om jag inte gör det rätt så gör jag det glatt;)!! Där är ju en del vunnet.

Men jag jobbar vidare under devisen att det aldrig är för sent att bli bättre och tränar på. Någon gång ska jag väl lära mig;)!


1 kommentar:

  1. Det här är mitt vittnesbörd om chef Eli Dodorus bra arbete som hjälper mig .... Jag är Ann Earnis från norra Carolina USA. med hjälp av denna stavmästare kom min man som lämnade mig ut de senaste 3 åren tillbaka, jag träffade så småningom den här mannen på en bloggsida av en av är klienter för hjälp, jag förklarade allt för honom och han berättade för mig om en stavhjul som han visste om och han gav mig sin whatsapp att skriva till stavskärmaren för att berätta för honom mina problem. På bara två veckor kom min man tillbaka till mig. Jag vill bara säga tack till den här sanningsenliga och uppriktiga spellagaren, sir allt du berättade för mig har skett och tack sir. Snälla, jag vill berätta för alla som letar efter någon lösning på deras problem, att vänligen konsultera denna stavcaster, han är verklig, han är mäktig och vad stava caster berättar är vad som kommer att hända, eftersom allt vad stavcasteren berättade för mig kom att passera. Du kan vänligen kontakta honom på: whatsapp +2349015088017

    SvaraRadera