tisdag 27 februari 2018

Brrrrrrrrr ****💹💹💹

Om jag hade haft ett slÀp hade jag fan i mig lastat och kört dom 100 metrarna som jag har bort till ridhuset!! SÄ kallt Àr det i dag! Att vistas utomhus mÄste rÀknas som ett avancerat sjÀlvskadebeteende!! Den vind som viner fram hÀr över den skÄnska slÀtten mÄste göra dom futtiga fem minusgraderna till minst femtio minusgrader!! Endast mammutar, snöleoparder eller isbjörnar kan trivas i detta!

Det Àr nÀstan sÄ att jag saknar leran;/! TÀnk att man aldrig kan vara riktigt nöjd, men sÄn Àr jag! Jag Àr i alla fall tacksam för att vi har tillgÄng till ett ridhus, att rida utomhus Àr INTE ett alternativ!
TÀvlingssuget jag kÀnde i helgen Àr helt avkylt i dagslÀget! Bara tanken pÄ att vistas pÄ en tÀvlingsplats nÀr det Àr sÄ hÀr fÄr mina tÄr att frysa!!

I dag ska tvÄ hÀstar ridas eller i all fall en ridas men tvÄ ska motioneras i all fall! Först ut fÄr bli Flinga och sedan fÄr jag se om jag överhuvudtaget Àr rörlig nog för att rida Àven Myran. Jag tror dock att jag kommer att jobba honom för hand dÄ det Àr lÀttare att bli varm nÀr man jobbar dom frÄn marken Àn frÄn ryggen. Hur som helst sÄ fÄr jag verkligen stÄlsÀtta mig för att göra det som göras ska!

Hur gör ni, struntar ni i era planer om vÀder, vind eller andra omstÀndigheter gör att det tar emot att rida eller göra det ni planerat med hÀsten? Förr i tiden var jag mer kom si kom sa och hade ingen direkt plan jag följde. Numera har jag en veckoplanering som jag faktiskt försöker att följa i den mÄn det gÄr. Jag kan stuva om bland dagarna lite beroende pÄ mÄende, vÀder eller vad som nu kan hÀnda runt omkring, men sjÀlva innehÄllet i planeringen försöker jag verkligen att hÄlla pÄ! Vila en dag, bommar nÄgon dag, uteritt minst en dag/vecka nu pÄ hösten och vintern, hoppning nÄgon dag och sedan trim nÄgon och jogg nÄgon dag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar