torsdag 15 februari 2018

Det går bra nu...

Jag är inne i ett skov av extrem klantighet! Vissa skulle kalla det otur men jag måste nog erkänna för mig själv att det handlar om klantighet från min sida!! Förra veckan var det avsittning och hjälm som gick åt hel! I går fortsatte jag av bara farten och backade in i en annan bil när jag parkerade. Min bil klarade sig fint men inte den andra bilen tyvärr! Så det vara bra att sätta en liten lapp på framrutan med telefonnummer och ursäkt.

Så fort dom öppnar ska jag ringa och
prata med mitt försäkringsbolag. Jag har precis skickat in en skadeanmälan om hjälmen, så dom blir säkert glada för ytterligare en anmälan från mig. Bästa kund hos Folksam 2018 och då har det bara gått en och en halv månad på året!!

När jag ändå var i farten så lämnade jag sadeln på Myran utan gjord! Han brukar ALDRIG skaka på sig men just i går tyckte han det var lämpligt. Så precis när jag vänder ryggen åt Myran hör jag ljudet av häst som skakar på sig och ljudet av ett brak när sadeln far i golvet! Jaha, tänkte jag, varför inte en spräckt bom i Brunon när jag ändå håller på!! Nu klarade sig sadeln med blotta förskräckelsen och ett märke på bakvalvet, men ändå!!

Något säger mig att jag ska fara fram i en något lugnare takt framöver och kanske vara lite mer uppmärksam på saker och ting runt omkring mig?? När jag berättade för Måns så var han inte ett dugg förvånad. Han brukar också påpeka att jag drar fram som en orkan så att allt far i golvet eller går sönder när jag går omkring. Jag brukar inte hålla med honom om det, men det ligger kanske något i det ändå för även min morbror brukar komma med det påståendet!!

När jag ändå ringer till försäkringsbolaget ska jag kanske passa på att teckna en drulleförsäkring? Vad tror ni dom säger om det??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar