tisdag 12 juni 2018

Hej bloggen

Jag tittar in om här som hastigast nu så här på morgonkvisten innan jag ska börja jobba. Bloggen går verkligen på sparlåga men jag har annat som jag prioriterar för tillfället så så får det vara.

Myran tuffar på både på tävling och hemma. Han har startat upp till en meter i dagsläget och han gör det väldigt enkelt så i helgen debuterar vi 1.10 på Henriksdal. Min plan är att det är sista starten innan han får lite sommarsemester i Bästa Grannens hage. Vetcheck ska bokas och sedan får han vila helt i två veckor och bara gå och lata sig i hagen.

Efter Falsterbo är semestern slut, förutsatt att allt ä ok i kroppen på honom. Då vankas det flytt till ny anläggning vilket jag hoppas ska bli bra för oss båda. Jag kände att det var dags med förändring då allt rullat på i samma hjulspår nu ett tag. Jag kommer att stå på en anläggning med enbart hoppryttare och tänkte att det skulle kunna underlätta träning och den dagliga ridningen för mig. Jag trivs på super i mitt nuvarande stall och det drivs av helt fantastiska människor, men tyvärr är det många av mina "ridkompisar" som inte längre har sina hästar där så jag känner mig lite ensam.

En vän till mig står på den anläggning jag ska flytta till och hon har talat så gott om den att jag blev sugen på att prova på att stå på en ren hoppanläggning. Stället ägs och driv av hoppryttare och det står alltid hinder uppe i ridhuset. Detta kommer att underlätta träningen en hel del. Jag kommer även att ha tillgång till skrittmaskin, och en stor utebana av fiber vilket är riktigt nice. Jag hoppas att jag och Myran kommer att trivas där.

Jag känner att jag behöver utmana mig själv lite och gå utanför min komfortzoon ibland. Då kan flytt vara en bra början, man blir så bekväm när allt bara rullar på i gamla hjulspår och ibland behövs det förändring. På onsdag ska vi iväg och träna på en annan anläggning för Myran behöver komma ut och åka och se nya ställen då han varit sorgligt isolerad eftersom han varit så dum med släpet.  Jag ska minsann verkligen se till att få valuta för släpet jag har nu, så jädra länge som jag väntat på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar