tisdag 26 juni 2018

Längtar efter semester!

En vecka och två dagar till och sedan är jag äntligen ledig i några veckor. Just nu är jag helt slut i huvudet och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag känner mig tom på formuleringar helt enkelt!!

I  morgon har jag tagit en dags ledigt och Myran ska vetcheckas. Ser allt bra ut då så får han vila en vecka till och sedan flyttar han till nya stallet efter Falsterbo skulle jag tippa på. Sedan är det dags för igångsättning och och träning igen. Jag har kollat lite smått på tävlingsplanering inför hösten men har inte satt något ännu. Myran ska gå några 1.10 i höst och när det sitter så är det dags för 1.20 tänkte jag, men det får vi se hur det blir med det!

Under Myrans vila roar jag mig med Ankans Eddie. Eddie kommer även han att flytta till samma stall som Myran. Jag kommer att rida och tävla Eddie en tid framöver nu när Ankan är upptagen med barnalstring och allt som hör till det! Vi får se när hon är tillbaka i sadeln igen men troligen någon gång i höst! Under tiden ökar jag på mitt konto av hästerfarenhet, vilket ju aldrig kan skada. Man lär sig alltid något ju fler hästar man sitter på!! Jag tackar sällan nej till att rida andras hästar och att ha två hästar att hoppa är perfekt. Hade det funnits möjlighet och tid hade jag gärna haft ännu fler;)!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar