torsdag 21 juni 2018

Mardrömmar och 1.10

Dom sista nätterna har jag drömt konstiga mardrömslika drömmar om jobbet. I en dröm hade jag dubbelbokat två familjer till bedömningssamtal så dom fick sitta ovanpå varandra inne på mitt kontor. Samtidigt skulle jag försöka komma på vilken unge som tillhörde vilken familj vilket var en mycket svår uppgift. Jag vaknade kallsvettig och med hjärtklappning.

I den andra drömmen skulle jag återkoppla en utredning jag gjort. Jag var tvungen att åka till Stockholm och göra detta för mamman hade flyttat dit med barnet. Där sitter jag med alla personer som ska lyssna på min återkoppling och jag har fullständigt kaos på mina papper som är handskrivna på baksidan av redan använda papper och där testresultaten, som är sjukt viktiga, är som borttrollade. Jag vaknar återigen kallsvettig och andas väldigt ytligt och hastigt. När väckarklockan sedan ringde på morgonen för uppgång var jag helt utmattad. Kanske hinta mitt undermedvetna mig om visst stresspåslag, eller vad tror ni??

Tack och lov så väntar semestern runt hörnet och Myrans har redan börjat så smått. På fredag åker han på kollo i Knästorp och ska bara fisa och lata sig i två veckor. 

Förra veckan var vi iväg och tränade för Ryttarprinsessan i onsdags och det gick så där... Myran var fisig och ofokuserad. Han både rev och stannade för att han tittade på precis allt annat än det han skulle. Mitt på en linje for han iväg åt sidan för att han fått syn på en cyklist utanför ridbanan som han var tvungen att springa bort och titta på! Att jag sitter på ryggen och vill något helt annat går honom fullständigt förbi! När han är sådan är han skitjobbig att rida!

Trots fisighet även på framridningen i lördags så debuterade vi 1.10 med ok godkänt. Jag tyckte det var SJUKT högt och backade av lite väl mycket in i kombinationen så vi fick ett ner där. Med mig är det så att så fort jag går upp en klass med en häst så är det jättehögt i mitt huvud! Det spelar ingen roll om jag skulle ha en häst jag rider 1.30 på och sedan ska gå upp från 90 till 1.00 på en annan häst. då är 1.00 SJUKT högt på den hästen medan det SJUKT lågt på 1.30 hästen! Mycket psykologiskt!

Men annars så gick det ganska bra! Vi hade förutom rivningen ett förhållande fin flyt och god rytm, lite väl långsamt kanske. Slutresultatet blev ett ner och ett tidsfel, för jag kanske tog ut svängarna lite väl så jag är ändå ganska nöjd. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar