onsdag 5 december 2018

Bortglömd!!

Att bli bortglömd är straffet man får för att man inte bloggat på ett tag. Trafiken här var VÄLDIGT låg måste jag säga! Men jag får väl skylla mig själv.

Jag förstår inte riktigt hur jag tänkte när jag börjar blogga mitt i vintern när hästen ska ta det lugnt ett tag. I går tror jag att jag genomförde ett av dom mest oplanerade och oseriösa pass som kan tänkas. Jag hade någon idé om bommar och trav men avstånden blev helt åt helskotta! Den där idén om att hästen skulle trava med höga luftiga knän och "arbeta stärkande" genom kroppen fungerade så där. Myran paddlade sig mest över som en havssköldpadda på land medan Vilda Hildas häst hoppade studs! Efter att hoppat av tusen gånger för att korrigera avstånden på bommarna, utan att lyckas, så fick det till slut bli som det blev!

Myran var i alla fall rätt så glad och avslappnad på slutet så det var kanske inte helt bortkastad ridning trots att den långt var i från den plan jag hade från början.

Jag har ju faktiskt glömt att berätta att Vilda Hilda har flyttat hem från fancy hästvärld ute i Europa och numer är tvungen att nöja sig med tant som sällskap i stallet!! Stall Oseriös har återuppstått och är på väg mot nya mål och framgångar här framöver. Möt oss i en tävlingskafeteria nära dig om du törs sätta ditt goda rykte på spel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar