fredag 7 december 2018

Lite tankar i dagens början!

Litet snabbt innan jobbet börjar! I gå red jag Lilla Loppan! En ganska grön sexåring tror jag. Ni vet en sådan som blev inriden när den skulle och sedan mest inte gjort något vettigt av sitt liv! En helt annan typ av häst än Myran. Ja vi håller oss till småkrypen här som ni ser! Den var liten och kvick till skillnad från Myran som är stor och långsam. Efteråt hade jag en diskussion med Vilda Hilda hur olika hästar kan kännas mot vad dom ser ut!

Vissa hästar ser mjuka och och liksom runda ut i sina rörelser när man ser dom från marken men när man sedan sitter på dom så är dom mer fyrkantiga i sitt rörelsemönster. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Myran t.ex ser nog lite stel och styv ut från marken men när du sitter på honom så känns han väldigt mjuk och rund i sina rörelser när man sitter på honom. Knatten, min förra häst, är ett annat exempel, folk som såg honom från marken fick intrycket av att han var het på och framåt lite av sig själv. Så var inte fallet på honom fick man vara på som en iller för att han skulle jobba på! Metallic, som jag red för några år sedan, såg ut som att han skulle var lite kantig i sina rörelser var väldigt mjuk och gungig att sitta på! Sen finns det ju givetvis hästar som känns som dom ser ut. Men skenet kan bedra!!

Knatten

Metallic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar