måndag 10 december 2018

Planering!

Jag försöker planera tävlingar inför nästa år men kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska lägga upp det hela!? Ska jag börja redan i januari uppe i Helsingborg på Trettonspelen eller ska jag vänta lite till. Jag är väldigt sugen på att komma igång och tävla snart igen, men ryser av tanken på att göra det mitt i smällkalla vintern!! Svåra beslut! Ska jag tävla så snart så måste jag punga ut med en massa pengar för alla licenser som ska lösas nu igen!

Den här tiden på året har man ju inte alls några andra kostnader att tänka på (jag är superironisk nu)!! Dessutom måste jag betala lagning och service på min klippmaskin där motorn hade gått sönder! Vilket ju också är ganska ironiskt med tanke på att jag själv inte har använt den överhuvudtaget på ett bra tag!! Jag har varit snäll och lånat ut den till andra! Kommer inte att hända mer! Den hade kanske ändå hade gått sönder om det varit jag själv som använt den, så jag skyller inte på någon, men det är ändå surt att den var trasig! Jag hade tänkt sälja den men nu känns det inte lönt då reparationen gick på ungefär lika mycket som jag tänkt sälja den för, jag hade gått plus minus noll! Myran får nog helt enkelt bara gilla läget med den här maskinen nu.
Han hatar den eller rättare sagt han är livrädd för den! Han vill helst bli klippt med helt tystgående trimrar. Jag hade därför tänkt att sälja min Lister och i stället införskaffa en bättre hundtrimmer för att underlätta klippningen. Nu får det väl bli droger i stället!! Alltså måste jag planera när jag ska klippa vilket inte tilltalar mig alls! Klippa gör jag när andan faller på, det vill säga när man är av nöden tvungen! Med andra ord dagen innan tävling när man inser att hästen ser ut som en korsning mellan ryamatta och myskoxe!! 

Tomten jag vill hemskt gärna ha en Heiniger Saphir, bara så att du vet!!

                                       

       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar