måndag 3 december 2018

Tant gör ett nytt försök!

Ok nu är det nästan exakt fyra månader sedan jag bloggade och det är nog det längsta uppehållet jag har haft här, tror jag? I princip skulle man kunna säga att jag slutat blogga för själv har jag inta ägnat många tankar åt denna blogg den här tiden. Men så fick jag ett ryck och här är jag igen, kanske till någons glädje eller förtret, vad vet jag.

Vadan detta uppehåll då? Jag har väl helt enkelt känt att jag inte har haft något att skriva om eller haft något jag ansett vara värt att delge. Vardagen har varit så påtagligt vardaglig att den inte har varit värd att beskriva helt enkelt. Inte för att den varit mindre vardaglig förut heller men då har mitt ego ändå tyckt att jag har haft något att delge ur. Så här är jag och mitt ego igen!

Vad har då hänt under dessa månader? Det har varit högt och lågt när det gäller ridningen! Från att i början av hösten fullständigt tappa min ridning till att nu återigen börja hitta tillbaka till den igen! Jag bytte tränare samtidigt som jag för tidigt gick upp i klasser, vilket så här i efterhand inte var det mest lyckade för mig eller Myrans självförtroenden. Vi blev osäkra båda två och Myran började stanna och jag backa, eller det var nog snarare tvärtom, jag började backa så att Myran stannade. Så det vara bara att gå ner i klasserna, gå tillbaka till grunderna och tanka nytt mentalt bränsle. För det satt i mitt huvud så klart. Jag vill för mycket ibland och då krånglar jag till allt i stället för att ta till mig det nya och bara fortsätta med det gamla som är bra och fungerar.

Men nu känns det som jag fått ihop det och Myran har också fått tillbaka sitt självförtroende. De sista tävlingarna har vi åkt hem med nollor och till och med en och annan placering. Det känns skönt att avsluta 2018 med fina rundor och bra känsla! Sista tävlingen för året är riden och nu är det vila från tävling i någon månad här framöver.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar