torsdag 25 september 2014

Komma igång

Jag ska försöka att komma igång med mitt bloggande igen precis som med mitt ridande. I går hade jag Musse och vi intervalltränade för Musse har inte riktigt det flås jag vill att en häst ska ha;)! Det märks att man tappar fort för jag har allt lite känningar i vaderna i dag. Jag har ju inte stått i lätt sist det senaste decenniet enligt min kropp. Efter det gick jag med Knatten som nog börjar känna sig bättre för han hoppade och studsade lite väl mycket där i änden på grimskaftet! Jag fick även plocka in honom från hagen tidigare då han levde rövare där ute vilket väl inte precis är att rekommendera när han är nybehandlad. Men jag ser det ändå som positivt och som ett gott tecken på att han kanske börjar bli bättre.

Fram tills Knatten är på banan håller jag igång mig själv tillsammans med Musse. Tänk om man hade haft en häst till!! Men jag inser ju att det inte skulle gå! Ekonomiskt skulle jag nog kunna ro det i land förutsätt att en häst ALLLTID är frisk vilken ju är lite osäkra premisser. Tidsmässigt hade det definitivt inte gått då jag redan nu känner att jag försummar både hem, man och barn.

Som ni ser är det tvära kast som gäller här, det var ju ungefär i går som jag skulle lägga ner allt vad ridning och hästar heter och nu skriver jag om att ha två hästar. Men hästar som inte är igång är svåra att sälja så jag måste ju ändå fortsätta att vara hästägare ett tag till. Då kan jag ju lika gärna fortsätt med hästar och  ridningen, om jag nu inte ska börja ha häst som marsvin, för det är ju ett alternativ har jag förstått. Sedan är det ju så riskabelt att sälja hästar i dag så Knatten hade säkert kommit tillbaka som ett brev på posten om jag nu hade lyckats sälja honom. Jag har därför kommit fram till att jag i alla fall får hålla igång mig själv och Russ ett år till och sedan utvärdera vad det är jag vill eller inte vill!

Nu får jag nog även jobba lite på att få tillbaka mina läsare här på bloggen för besöken på bloggen har sjunkit drastiskt. Dags att ta tag i livet igen!
 

2 kommentarer:

  1. Hemmet står kvar, Mannen bör stanna förutan er kommer han upptäcka att livet suger och barnen..... tja, använd uppmuntran till självständighet som ursäkt.

    Du gör rätt, Klart du ska fortsätta med russet.

    SvaraRadera