måndag 16 maj 2016

Planer är till för att ändras

Man kan planera hur mycket som helst och sedan skiter det sig, så är fallet med Harrys tävlingsplanering. Djuret går fortfarande inte att lasta utan en massa bök och jag har ingen lust att åka och tävla med honom innan detta problem är löst. Då Harry är som han är så får det ta den tid det tar och det står i stjärnorna hur lång den tiden är?  Vi är en bit på väg men inte riktigt framme skulle man kunna säga!

Att åka iväg på tävling är alltså inte att tänka på för tillfället vilket är en riktig humörsänkare och motivationsdödare. Så det händer inte så mycket på hästfronten som är spännande att skriva om just nu. Jag rider Smartie lite då och då och jobbar på med Harry både från ryggen och marken.

Någon gång i mitten av juni ska Harry på bete hos Bästa Grannen och gå i hagen bakom min trädgård. I år blir det inte all inclusive ute i Vilda Västern utan Compac Living hos Bästa Grannen. Där ska Harry få gå tillsammans med sitt släp som sällskap, han slipper inte undan, Jag vet ju vad jag ska göra under min semester i all fall. Givetvis är där sällskap i hästform med, men  framförallt ska Harry bonda med lådan under sommaren!! Mer än så är inte lönt att planera;)! Det blir ju ändå som det blir! Hoppas ni har haft en trevlig helg alla!!


Vi jobbar vidare med detta!!




1 kommentar: