torsdag 13 oktober 2016

Då börjar jag klättra då!

Efter en dag av självömkan och bitterhet red jag ut på Harry i strålande vackert höstväder. Just då blev jag inte på så mycket bättre humör, men efter ytterligare lite morrande och en natts halvdan sömn och ett samtal med Vilda Hilda är jag i detta nu på bättre humör.

Kanske är humöret lite bättre även för att jag i dag inte heller har så förbaskat ont i ryggen som jag har haft den senaste veckan. Jag hittade äntligen en "övning" för ryggen som verkar ha gjort resultat. Jag provade i går att stå i brygga och det var banne mig inte  ett dugg bekvämt, snarast ytterst smärtsamt. Ont ska med on fördrivas sägs det och något gjorde det med ryggen för den är mycket bättre nu. Varför jag kom på denna idé kan man fråga sig men det gjorde jag så det ska bli in nya kvällsövning framöver.

Jag dristade mig även att gå in och kolla på TDB för at hitta lämpliga tävlingar för mig och Pinglan framöver. Det blir Flyinge och Lund om några veckor. Så på det igen bara. I kväll ska jag kolla när Agda tränar dressyr med Pinglan. För att höra vad som sägs där, det är ju bra med ett helhetstänk kring Pinglans ridning framöver.

Harry tuffar på men kommer förmodligen inte att vara kvar hos mig så mycket länge till. Det finns lite planer för hans framtid och i dessa planer kommer jag inte att vara delaktig. Detta är ett beslut som ägaren och jag kommit fram till tillsammans. Fram tills allting är färdigt så håller jag igång Harry här hemma. Motivationen  gällande Harrys ridning blir lite därefter vilket också har påverkat mitt humör en del.

Gällande gnället i går så är jag i alla fall inte långsint. I dag är jag återigen en lovande ryttare på väg mot sina drömmars mål, vad dom nu än må vara! Jag måste kanske omdefiniera dom lite först bara. När jag fortfarande hade Knatten och han var hel och pigg så var mitt drömmål att rida 150 innan jag fyllde 50 år! Nu känns det inte riktigt realistiskt längre. Man kan ha visioner och drömmål, men målen måste ju också vara realistiska att nå upp till. En person skrev att man får sätta sig ner och analysera och se över sina mål, planering och sin träning och sedan hoppa upp på hästen igen. Så är det så nu börjar jag klättra uppåt igen;)!! Tack alla där ute för att ni sparkar mig i rumpan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar