torsdag 20 oktober 2016

Hallå där!!

Det var inte i går gott folk men här är jag igen:)! Lite har hänt sen sist för Harry har åkt på nya äventyr utan mig. Jag och ägaren var överens om att det var dags för Harry att komma vidare och han är nu till försäljning i ett försäljningsstall. Kanske kommer han att åka till utriket eller så blir han kvar i lilla Sverige vi får se. I går pratade jag med Lady L som har honom och Harry har det bra och verkar nöjd med sin nya tillvaro. Kanske ses han på en tävlingsbana nära dig snart!!

Så här står jag utan "egen" häst igen och känner mig lite vilsen, rädd och utelämnad här i världen. Vad fanken gör man efter jobbet när man inte måste åka till stallet?? Det känns jättekonstigt. Att jag skulle ägna mig åt någon hushållsnära tjänst under denna fria tid finns inte på kartan så det får bli långpromenader med Rassel i stället. I går började till och med springa mitt i promenerandet, jag vet helt galet, JAG springa!!

Som tur är har jag numera blivit medryttare på Pinglan så jag får i alla fall rida några dagar i veckan. På söndag åker Pinglan och jag och tävlar i Flyinge. Denna gången håller vi oss till planen och hoppar lite lägre och försöker vara felfria. I går hopptränade jag Pinglan och hon har faktisk börjat bli lite kvickare i benen och mer försiktig. Hon är mycket mer ihop i kroppen och börjar balansera sig själv, när hon går bra blir hon hur fin som helst att rida.

Pinglan tillhör ju inte den mest elektriska av hästar men hon har nog allt blivit lite piggare, lite känsligare och kvickare tycker jag det känns som. Hon är blank i pälsen och har pigga ögon och verkar vara allmänt nöjd med livet. Jag märker även stor skillnad på Agda som också har pigga ögon när hon är i stallet och verkar ganska nöjd med sin häst:)! Hur som helst har vi kommit fram till, Agda och jag, att vi kompletterar varandra bra i ridningen och att det märks på Pinglan. Jag så glad att vårt samarbete fungerar så bra och själv har jag grymt roligt när vi tre drar iväg på tävlingar och sådant sköj. Lite som i dom gamla goda tiderna med Metallic och Rödluvan, minns ni??

När det kommer till hästar så är lite annat på gång. Jag har provat en häst som jag gillade vid vårt första möte. Nu ska ägaren se mig rida och gillar vi alla varandra efter denna provridning så kanske det dyker upp en ny bekantskap här i bloggen, vem vet. Vi får se vad som händer dom kommande veckorna. Jag avskyr att vänta så det kommer att vara helt olidligt för mig innan jag vet helt säkert vad som kommer att hända.

 
 
Knatten studsar. Saknar dig din tok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar