lördag 22 oktober 2016

God förmiddag!

Äntligen sovmorgon!! Jag sitter här i soffan och har precis hällt i mig min andra latte, eller latte och latte, mitt pulverkaffe med sjukt mycket mjölk! Ett måste varje morgon för att jag överhuvudtaget ska funka! I dag ska jag bara ta det lugnt och inte stressa. Jag ska till stallet och rida Pinglan och sedan dolla henne inför tävlingen i morgon.

I dag blir det ridhus med fokus på avslappning och lösgjordhet tänkte jag. I går red vi ut och busade på det gamla järnvägsspåret, där vi galopperade fram och tillbaka så att Pinglan fick sträcka ut i galopp. Det var skojsigt tyckte Pinglan för hon blev ganska på tårna vilket var den effekt jag var ute efter. Inget piggar upp en som en ponnygalopp!! Efter det travade och skrittade vi hem och Pinglan fick lite massage med linement både här och där vilket hon verkade tycka ganska bra om. Jag har ett linement som luktar kanel och hela Pinglan luktade glögg och jul efteråt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar