måndag 24 oktober 2016

Ännu en helg och ännu en tävling

Ännu en tävling har Pinglan och jag avverkat i helgen. Lite blandade tankar om starterna har jag precis som jag har lite blandade känslor. Jag brukar ju säga att Pinglan och jag går ganska stadigt på 8 fel, så också i helgens båda klasser. Det är slut på den sägningen nu! Den kloka gumman Agda konstaterade "nu har du sagt det så många gånger så då kanske du rider så också"! En tanke som själv kanske borde ha slagit mig, jag är ju trots allt psykolog som fuskar med mental träning på fritiden!! Daa! Hur var det nu med självuppfyllande profetior och tankens påverkan på resultaten. Så från och med nu är det nollrundor som är den mentala målbilden och inget snack om hur stadiga vi är när det gäller fel!

På plussidan gällande tävlingarna i helgen är att Pinglan inte stod emot, att hon gick fram och att galoppen känns mycket bättre mellan hindrena nu. Jag red själv efter den plan jag lagt upp vilket i första klassen var att få henne att verkligen galoppera ur svängarna och rida bra vägar! Sprången blev därefter, lite långa och flacka. I 1.15 satsade jag på att få henne lite mer ihop och på bakbenen i galoppen samtidigt som hon skulle bibehålla den, det gick ganska bra det med. Sen måste jag fortsätta att jobba på att själv vara mer uppe och snabbare komma till ridning mellan hindren, det var bättre men kan ytterligare förbättras. Så trots min besvikelse över nedslagen är jag ändå ganska nöjd. Fast bara ganska för jag vill så mycket mer ju! Vill träna mer, vill rida mer, vill hoppa mer, vill bli bättre!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar