tisdag 16 december 2014

Ketchupeffekt

I helgen blev det mycket ridning för min del. Från att knappt ha suttit på en häst på några månader fick jag helt plötsligt rida fyra hästar i helgen. Det var härligt att verkligen få använda ridmusklerna igen men ack vad jag fick ont i rumpan;)! Men det var det värt! Roliga hästar var det dessutom där man fick sitta och trixa och fixa lite innan man började hitta knapparna.

Jag har även varit ute och powerwalkat med Knatten, numera omdöpt till Monster. Förra torsdagen var det första gången han fick komma ut efter boxvilan. Knatten var helt bananas och var mer i luften än på marken dom tre varv jag skulle gå runt anläggningen. han hade glömt allt vad som gäller vid promenad vid hand, han gick på mig och försökte även kliva över mig och när jag puttade bort honom flög han i luften. Jag var tvungen att hämta en hjälm och linda longeringslinan några extra varv om huvudet på honom. Jag var genomsvettig efter 15 minuters promenad och det berodde INTE på m in dålig kondis utan på att jag vara snabb som en vessla för att parera Knattens framfart. Promenaddag två var något lugnare men bara något. I går var vi uppe hos Göran och för koll och behandling av irap. Nu är det box i två dagar och sedan får Monster komma ut i lilla hagen och gå där som vanligt igen. Det kommer nog att underlätta lite vid de fortsatta promenaderna hoppas jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar