fredag 19 december 2014

Lite vingligt

I går var jag hos Jacob igen, denna gången med Metallic som är en av Knattens grannar på stallet. Det gick lite vingligt till att börja med, det flög en del bommar omkring oss, kråkhoppen var det också några av och jag var allt lite pirrig i magen. På slutet när vi hoppade bana gick det ändå rätt så hyfsat och jag började rida okomplicerat istället för att krångla till det.

Metallic ägs av S som är flickvän till A och vi åkte alla i deras lilla lastbil till Borelund. Jag hade väldigt roligt och var glad som en lärka om A och S hade lika kul har jag ingen aning om. Jag tror inte att dom led jättemycket i alla fall trots att jag satt i baksätet, och bubblade på som en femåring på bilsemetster! Det är ganska roligt faktiskt för både A och S är ordentliga unga människor i karriären som har ordning och styr på sina liv. Jag däremot kan nog tes som en något förvirrad (och skrynklig) tonåring trots att jag oftast  är dubbelt så gammal än vad dom flesta är. Frågor som "har du hjälmen med dig Titti" och "har du satt på dig bilbältet nu Titti" förekom innan avfärd. Men som sagt jag hade kul i alla fall.

Metallic höll sig på alla benen och hoppade snällt även då jag lade honom helt åt helskotta mellan varven. Nästa gång går det kanske ännu lite bättre då jag på slutet kom på hur jag skulle rida honom. Jag har märkt att jag numera är lite mer rädd när jag rider än vad jag var förr, en helt ny upplevelse för mig så här vid 46 års ålder. Förhoppningsvis går det över med tiden!
Lite sådana här språng var det nog lite då och då i går!!

2 kommentarer: