måndag 22 december 2014

Julstämning noll!!

Jag vet inte vad för väder ni som inte bor i Skåne har? Här regnar det och är ungefär lika mörkt som på natten dygnet runt! Någon känsla av att det är julafton i övermorgon infinner sig icke!! Jag känner inte ens stress över att jag inte köpt någon som helst julklapp ännu. Det får bli Rusta jul i år med. Där kan man handla julklappar till alla för under femhundra kronor och det är ingen annan som handlar där den 23/12 . I år kommer pengar som jag annars kunde ha till julklappar i stället att läggas på min klena häst!!

Jag måste inhandla ytterligare medikamenter då hästskrället givetvis fått en infektion i ett av operationsåren, visserligen bara ytligt men ändå! Det här, ursäkta mig, JÄVLA skitvädret har säkert bidragit till det då allt är geggigt och skitigt överallt. I torsdags tog jag, enligt de ordinationer jag fått, av bandaget. Eftersom veterinären sagt att han fick gå i hage och eftersom hagen inte är alltför geggig så fick han gå ut. På fredag kväll var han svullen runt ärret så jag tvättade och gjorde rent men bestämde att han kunde få gå ut ändå fast med bandageskydd på så att benen skulle hållas rena. Svullnaden var lite mindre dagen efter men den hade i går fortfarande inte gått ner helt och kotan var varm. I morse ringde jag därför Göran, som nu har skrivit ut pencillin! Som tur är så var Knatten inte halt så veterinären sa att det inte var inne men  han ska få pencillin för säkerhets skull. Det är roligt nästan jämt och Monster verkar vara dömd till evig boxvila!!

Pencillinet ska hämtas på Jägersro köpcentrum, TVÅ DAGAR innan jul!! Jag ser bilköer, Jag ser vaggande barnfamiljer som går lååångsamt framför mig så att jag inte kommer förbi, jag ser en svettig irriterad Titti nära ett psykiskt sammanbrott, jag ser ännu mer kö och jag ser hur apotekspersonalen tar evigheter på sig att få fram medicinen  medan jag svettas ännu mer. Jag får sluta föreställa mig nu för jag har redan börjat hyperventilera! Jag som inte kände någon julstress känner mig just nu jättestressad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar