fredag 2 januari 2015

Ett nytt år, igen!

Som vanligt är det långt mellan inläggen då inspirationen för tillfället är ganska mycket upp och ner. Jag funderade på om man skulle göra en sådan där tjusig sammanfattning av året som gått som man ser lite här och var på olika sociala forum. Men att blicka tillbaka på 2014 känns inte så himla upplyftande måste jag säga. 2014 var nästan som en kopia på 2013, fast sämre, så skulle man nog kunna sammanfatta det hela. I alla fall på hästfronten och det är ju den som är i fokus här på bloggen.

Jag vet inte om jag heller vågar hoppas så mycket på 2015 när det gäller häst och ridning, jag tar det dag för dag, det är nog bäst så. När det gäller dagsläget för Knatten så får han komma ut i hage igen. Mycket boxvila har det blivit då han inte bara fick stå på box efter operationen utan han fick ju dessutom in något skit i ett sår och har fått stå på box av den anledningen. I mellandagarna var vi i alla fall tillbaka hos Göran för en andra irap behandling. Han böjdes inte men visades i trav på både rakt spår och på lina och då rörde han sig fint och rent! Nästa vecka får jag börja skritta uppsuttet igen, det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag återkommer om hur det går;)!

Annars har julen gått i en rasande fart och det har varit en hel del ridning för min del på diverse olika djur. Vilda Hilda har varit här och det var ett glatt avbrott i vardagen. Nu är hon i Holland och får rida en massa fina hästar som kan hoppa hus. Om jag är avundsjuk, inte det minsta, not! Som sagt titta gärna in lite då och då för bloggen är inte död, bara lite medvetslös. Jag hoppas er alla ett gott 2015!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar